Thursday 22 May 2014

TIPS : SUSU MERUNDUM TERUTAMANYA KETIKA HAID


TIPS SUSU MERUNDU, KETIKA HAID
PISANG!! BANANA!! Jom makan!! Itu lah tip nya.. makan pisang sebelum datang haid dan ketika datang haid. Pengalaman sendiri seminggu sebelum haid memang susu yoyo. So apa lagi ke kedai membeli pisang. Alhamdulillah momentum susu maintain malah lebih daripada biasa. Anak pun ok tak ada masalah mama dia makan pisang walaupun menyusukan dia.

KHASIAT PISANG YANG KITA PERLU TAU

LAGI TIP YANG ANDA PERLU TAU
 
  1. JANGAN Panik dan JANGAN Stress 
  2. TINGKATKAN jumlah kekerapan mengepum walaupun pum angin
  3. Pastikan PENGOSONGAN payu dara benar-benar dilakukan setiap sesi (marmet / perah payu dara)
  4. Ketika datang haid kita akan mengalami PENURUNAN kandungan kalsium dan magnesium dalam badan yang mempengaruhi penurunan susu badan
  5. VITAMIN SHAKLEE adalah vitamin semulajadi, maka anda boleh mencubanya untuk membantu membekalkan kandungan kalsium dan magnesium dalam badan anda
"KALAU SAYA TAK NAK AMBIL VITAMIN?" Badan anda TIDAK cukup kalsium dan magnisium.
"APA JADI KALAU TAK CUKUP KALSIUM DAN MAGNISIUM?" Ia akan MENGGANGGU penghasilan susu. Anda mungkin akan mengalami KELESUAN, SAKIT SENDI serta LEMAH. Lagi terasa bila tengah datang haid sakit pinggang dan belakang jangan buat-buat lupa. 
"APA YANG PERLU DILAKUKAN?" Minum air banyak, makan pisang ( Banana.. hehe) dan makan vitamin. Badan kita perlukan nutrisi yang lengkap dan bertenaga untuk lalui pengalaman penyusuan yang indah. Apabila nutrisi dalam badan kita lengkap maka si anak juga mendapat kebaikannya. Kan!!
"NAK CUBA VITAMIN SHAKLEE" Boleh.. senang je.. hubungi saya ye.. insyaallah saya sedia membantu..





No comments:

Post a Comment