Sunday 4 May 2014

MUAL DI AWAL KEHAMILAN DENGAN SHAKLEE

Mr Google says :
  • Madu dan kurma diamalkan
  • Kerap makan walaupun perut tidak berasa lapar
  • Asam dan mangga membantu hilangkan loya
  • Elakkan diri daripada menghidu bau-bau yang tidak enak
  • Cuba untuk tidak berfikir "rana nak muntah"
  • Cuba tenangkan diri dan elakkan stress
Bersabarlah wahai para ibu sekalian ye. Kita cuba petua-petua di atas ye. Dalam pada itu semestinya ada petua-petua yang kita dapat daripada orang tua kita. Pun kita cuba amalkan ok.

Kenapa rasa loya?
Ia merupakan tanda baik bahawa parat hormon kehamilan kita adalah tinggi. Ia keluar dalam kuantiti yang banyak sehinggakan plasenta kita mengambil alih kerja mengekalkan dan menyuburkan bayi yang kita kandungi.

Berapa lama nak tunggu rasa loya ini hilang?
Lepas 14 weeks insyaallah hilanglah tu.. bersabar ye..masa dah hilang tu ibu-ibu mesti berseri-seri dan tidak sabar nak rasa baby menendang-nendang.
Boleh jejas pembesaran baby tak?
Insyaallah dengan mengalakan nutrisi yang lengkap maka baby membesar dengan baik. Sekiranya kita tidak dapat membekalkan nutrisi lengkap maka ia menjejaskan pertumbuhan otot dan saraf baby. Asid forlic itu penting, jangan lupa makan ok.
Jujurnya badan kita memerlukan nutrisi yang lengkap bagi pembesaran baby dalam kandungan. Keperluan perut lain ye. Makan nasi 3 pinggan kenyang perut suka hati. Tetapi bagi baby yang di kandung lengkapkan nutrisi yang diperlukan bila makan nasi 3 pinggan tu?
Bila kandungan nutrisi kita lengkap maka kuranglah rasa loya / pening/ mual. Bila semua ini hilang maka kita boleh enjoy pregnancy moment to the max!
Vitamin yang para ibu boleh cuba untuk atasi mual :
VITAMIN SHAKLEE UNTUK MEMBANTU MASALAH MUAL



Mealshakes - Merupakan minuman berperisa French Vanilla yang kaya dengan nutrisi yang lengkap dan membekalakn tenaga kepada kita.
Chewable Vita-C plus - Berperisa oren yang mudah dihisap bagi membantu menghilangkan rasa loya. Membekalkan Vitamin C kerana ibu hamil mudah diserang penyakit. Ia membantu menigkatkan daya tahanan badan si ibu.
Papermint Ginger Plus - Boleh dilarutkan didalam teh sebagai teh herba. Merupakan kombinasi 4 herba dari barat dan timur iaitu Pudina, Halia Pokok Adas (fennel) dan Cekur Manis (Anise). Secara klinikal ia membantu dalam masalah loya, gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman.
Bagi ibu-ibu yang mencari set kehamilan yang lengkap bolehlan klik di sini 

Peringatan dan nasihat bersama :
  1. konsistent dalam mengambil vitamin shaklee di atas
  2. ibu hamil sensitive dengan bau. Maka segarkanlah ruang dirumah, dipejabat dengan haruman yang fresh
  3. mind set dan kita kene kuat berangan yang indah-indah je. Sentiasa berfikiran positive
  4. kenal pasti makanan yang boleh menyebabkan kita berasa loya dan cuba mengelakkannya.






No comments:

Post a Comment