Friday 4 April 2014

SET MENYUSU SHAKLEE 3M IBU CERIA



Menjadi lumrah kepada para ibu untuk menyusukan anak-anak syurga kita. Personally saya enjoy menyusukan anak. Pada mulanya agak kekok dan gusar tentang flow susu. Nak nak lagi bila waktu tidur ke laut. Maklumlah ada oarang baru dalam hidup kita, amanah Allah kepada kita kan.  Namun berkat usaha, doa dan support suami, rakan baik dan keluarga Alhamdulillah journey penyusuan berjalan lancar sehingga sekarang. Sesugguhnya badan kita memerlukan nutrisi yg cukup untuk member tenaga dan mengekalkan kesihatan agar dapat menghasilkan susu kpd anak. “What we eat is what we are”. Shaklee merupakan supplimen semula jadi yg dapat membantu kita dalam kesihatan tubuh badan dengan consume yang consistent. Jom lihat set menyusu shaklee 3M.

Set Menyusu Shaklee 3M mempunyai Set B, ESP dan Ostematrix.



Set B

Bagi ibu yang tiada masalah penyusuan. Ianya lebih untuk memperkayakan susu ibu dengan zat dan nutrisi semata-mata. Apa yang ada dalam set B ? Vitalea with iron formula, Vitamin B, Vitamin C dan Alfalfa. Memang khas untuk mereka yang tiada masalah penyusuan. 


Fungsi setiap Items dalam Set Menyusu Shaklee 3M dan Pantang Larang :



ESP Soy Protein Isolate Powder - Membantu ibu kekal bertenaga - Merupakan ‘Milkbooster’yang membantu kelancaran penghasilan susu dengan cepat, dan pekat - Membaiki pigmentasi, kesan jerawat dan kesan rekahan kulit dengan menjadikan kulit ibu lebih anjal dan berseri.



JANGAN bancuh ESP bersama air panas kerana ia akan meleburkan kandungan protin ESP.


Alfafa Complex - Juga bertindak sebagai "milk-booster" – mengecutkan urat yang kembang selepas bersalin - Mengurangkan kelesuan dan tekanan - Membantu masalah penghadaman dan pencernaan - Melegakan sembelit - Menyingkirkan lemak dan kolesterol - Membuang angin dalam badan -Membantu masalah keputihan.



Kalau baby kuning JANGAN start alfalfa kerana iya seperti jamu - panas. TIDAK boleh diambil oleh pesakit SLE.


Vitalea (Multivitamin) - Membantu membekalkan tubuh badan dengan nutrisi yang secukupnya agar sentiasa cergas, sihat dan bertenaga - Diformulasikan dengan zat besi yang membantu ibu yang menghidapi anemia/kurang darah 



JANGAN makan vitalea bersama makanan berasaskan susu kerana iron dlm vitalea akan kalah dan kadar penyerapan kurang.


B-Complex - Membantu meningkatkan tenaga, serta melegakan kepenatan/kelesuan dan tekanan emosi kerana vitamin B berperanan untuk menukarkan makanan yang kita ambil kepada tenaga - Membantu memberi mood yang baik dan tenang serta meningkatkan fokus sekaligus membantu kelancaran pengeluaran susu - Penting untuk kecantikan juga kerana vitamin B memelihara kulit dari dalam. B is for Beauty.



JANGAN tak makan pula hanya kerana bau nya kerana anda akan miss kebaikan untuk diri dan anak.


Sustained Release Vita C - bertindak sebagai anti-oksidan serta berperanan untuk menjadikan kulit yang cantik dan anjal kerana vitamin menggalakkan / merangsang pembentukan kolagen dalam badan - Membantu meningkatkan sistem imunisasi badan supaya ibu dan bayi tidak mudah diserang penyakit - Merangsang pembentukan sel-sel baru bagi mempercepatkan penyembuhan luka.



DINASIHATKAN elakkan makan bersama makanan berminyak kerana mengganggu penyerapan nutrisi.


Ostematrix (Kalsium) - Keperluan kalsium yang secukupnya sangat penting untuk menghasilkan susu dengan cepat, banyak dan berkualiti kerana kandungan utama susu adalah kalsium dan protein. - Membantu mengurankan sakit-sakit yang berkaitan sendi dan tulang. - Membantu ibu berasa cergas dan bertenaga - Membantu Mengelakkan dari sembelit



JANGAN miss intake ni sebab ia penting untuk perkembangan anak dan mengelakkan kita tergolong dalam penghidap OSTEOPOROSIS. 



Siapa yang perlu amik set menyusu shaklee 3M ini?

  1. Menghadapi masalah penghasilan susu walaupun telah melakukan perahan setiap 2 jam dan minum air sekurang-jurangnya 3L sehari.
  2. Ibu yang tidak bertenaga atau sering kelesuan.
  3. Berlaku situasi kemerunduman susu selepas berpantang atau bekerja
  4. Baru nak mula untuk menyimpan stok / stok susu sedikit.
Insyaallah, set menyusu shaklee 3M ini membantu membaiki mana-mana kekurangan atau ketiadaan zat yang diperlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik.















Harus diingatkan konsep asas penyusuan sangat dititk beratlan iaitu LEBIH KERAP BAYI DI SUSUKAN atau LEBIH KERAP SESI PERAHAN MAKA LEBIH BANYAK SUSU IBU DIHASILAN. Kosongkan payudara, minum 3 liter air sehari, tidak berdiet dan sesungguhnya dekatkanlah diri kita kepada Pencipta demi memastikan keseimbangan keperluan rohani dan jasmani. Bagi muslim, doa dan zikir (Ya Mathin) sangat digalkkan agar mudah mencapai ketenangan supaya penyusuan berjalan dengan lancar.




























































No comments:

Post a Comment