Sunday 18 May 2014

PEDIH ULU HATI SHAKLEE SEDIA MEMBANTU

Pedih Ulu Hati?

Pernahkan kita merasai panas dan pedih atau terbakar di bahagian atas perut atau dada? Dan kadangkala sehingga ke bahagian kerongkong? Ini lah dinamakan pedih ulu hati. Walaupun kesakitan yang  di alami adalah di bahagian dada, pedih ulu hati ini tiada kaitan dengan penyakit jantung. Sebaliknya, kesakitan tersebut adalah disebabkan oleh asid di dalam perut. 

Menurut kajian, didapati sekurang-kurangnya 30% orang dewasa pernah mengalami pedih ulu hati dengan sekurang-kurangnya 10% mengalaminya hampir setiap hari. Manakala sekurang-kurangnya 25% wanita mengandung mengalami pedih ulu hati atau tanda dan simptom lain yang berkaitan pedih ulu hati.


Pedih ulu hati biasanya terjadi dalam lungkungan 30 minit hingga 60 minit selepas makan. Kesakitannya meningkat apabila berbaring atau membongkok ke hadapan. Rasa sakit ini berkurangan ketika kita minum air, menelan air liur atau berdiri tegak atau mengambil sebarang ubat yang membantu menutralkan asid di dalam perut.

Shaklee Membantu dengan Peppermint Ginger Plus 

Peppermint-Ginger Plus Shaklee dirumuskan khas dari 4 jenis herba iaitu Daun Pudina, Halia, Adas dan Cekur Manis yang membantu melegakan pedih ulu hati. Selain itu, ianya juga membantu melegakan masalah gastrik, badan berangin dan cirit-birit. 

Daun Pudina 
merangsang mengeluarkan peluh yang dapat menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selsema. 

Halia 
 merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan. 
Ia membantu melegakan ketidak selesaan perut dan usus, 
sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung.

Pokok Adas 
bertindak melegakan kembung perut dan 
membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.

Cekur Manis 
membantu melegakan masalah perncernaan dan 
gejala batuk dan kahak.

Kita cuba dengan vitamin shaklee Peppermint Ginger Plus. Mana tau dah cuba sekali akan setia dengan viamin shaklee Peppermint Ginger Plus. Boleh lah cadangkan kepada kenalan lain. Sebotol 90 biji menanti anda yang mengalami masalah pedih ulu hati. 




No comments:

Post a Comment