Tuesday 20 May 2014

PEMAKANAN PENTING UNTUK SAKIT SENDI YANG BERLARUTAN

Memang benar ubat-ubatan yang kita amalkan bila kene sakit sendi ini. Yang popularnya adalah ubat tahan sakit. Tapi sampai bila nak bergantung kepada ubat tahan sakit ini? Kerana ia mempunyai kesan jangka masa panjang yang boleh merosakkan buah pinggang, hati dan permukaan dalam perut dan usus. Malahan ia juga boleh menyebabkan kita berasa ketagih.

Mari amalkan pemakanan berikut untuk meningkatkan kesihatan kita dan meminimumkan radang sakit sendi ini.

 
SOYA 
Kelebihan soya adalah ia kaya dengan isoflavine dan anti-radang. Pastikan soya yang anda pilih adalah bebas daripada bahan kimia NON-GMO. Contoh makanan berasakan soya adalah tempe, kicap soya dan kacang soya itu sendiri. Anda juga boleh mencuba ESP shaklee dimana ia merupakan minuman soya yang semulajadi NON-GMO. 

# Sesudu besar ESP bancuh bersama minuman kegemaran anda dan nikmati khasiat-khasiat ESP.

BUAH-BUAHAN
Buah betik, mangga, oren, strawberi dan kiwi mempunyai kandungan vitamin C yang tinggi. Dengan sumber vitamin C ini ia boleh mencegah perkembangan sakit sendi dan penipisan tulang rawan. Rangkain vitamin shaklee ada menyediakan Vitamin C Sustained Release 500mg bagi dewasa dan 1 biji vitamin C ini adalah bersaaman 71/2 buah oren. 

# 6 bulan bersama sebotol Vitamin C sustained Release yang mengandugi banyak khasiat.

IKAN
Ikan salmon terkenal dengan sumber vitamin D dan omega 3. Golongan dewasa secara umumnya merupakan golongan yang perlu perbanyakkan pengambilan vitamin D. Ini membantu mengurangkan radang sendi. Omega 3 ini diyakini baik untuk kesihatan kerana ia bersifat anti-inflamasi dan melindungi tulang daripada haus. Omega Guard shaklee merupakan vitamin minyak ikan yang dihasikan bebas daripada bahan kimia. 

# 2 biji sehari Omega Guard shaklee bantu pecah lemak dalam misi turun berat badan.

REMPAH DAN HERBA
Macamana tu, bukan ke rempah dan herba untuk masakan? Kenapa rempah dan herba? Sebab rempah dan herba bersifat anti-radang dan boleh mengurangkan sakit sendi. Contohnya kunyit, jinta, kulit kayu manis dan bawang putih. Bagi anda yang tak ada idea nak masak apa menu yang menggunakan rempah-rempah ini, sangat sesuai mengambil Garlic Complex shaklee ini. Garlic Complex shaklee mengandungi 500mg sebuk bawang putih. Dan kepada mereka yang tidak suka bawang putih dalam masakan Garlic Complex shaklee lah penyelamat anda. 

# 2 biji Garlic Complex shaklee = 1 biji labu yang bersifat anti-oksidan kaya dengan beta karotena yang mengurangkan risiko penyakit kanser dan jantung.

PILIHLAH UNTUK MENCEGAH SAKIT YANG BERLARUTAN






No comments:

Post a Comment