Monday 12 May 2014

PMS OH PMS - SHAKLEE SEDIA MEMBANTU MASALAH SENGGUGUT


MC sebab tak larat nak bangun, merengkok di atas katil, migrain mengundang, seram sejuk badan .. ini lah yang berlaku apa bila PMS, period pain atau senggugut menyerang ketika datang haid.

"macamana nak kurangkan kesakita ni?" "perlu ka combo ni setiap bulan?" soalan demi persoalan daripada khalangan wanita/ gadis.

Senggugut ini boleh dikaitkan dengan ketidak seimbangan hormon.

APAKAH CARA YANG ANDA BOLEH LAKUKAN UNTUK HILANGKAN SENGGUGUT?

Tolak ketepi routine bulanan anda dengan TIDAK MENELAN Paracetamol / Panadol/ Pil tahan sakit. TUKAR kepada Vitamin Shaklee. Ianya bukan sahaja baik untuk masalah senggugut malah ianya memberi banyak kebaikan yang diperlukan oleh badan kita.

GLA Complex - Wanita yang mengalami senggugut tidak dapat menukarkan asid linolenik dengan baik untuk menjadi GLA. Pengambilan GLA tambahan dapat meringankan SENGGUGUT

Ostematrix - Sebelum haid bermula, paras kalsium akan menurun menyebabkan gangguan emosi. Bekalan kalsium tabahan dapat kurangkan naik turun perasaana.

B-Complex - Vitamin B5, B6, B12 sangat berkesan untuk masalah SENGGUGUT.

Anda boleh meneruskan pembacaan anda tentang khasiat setiap vitamin ini dengan klik topik di bawah ini :

 Petua turun temurun :

  1. Tuam dengan air panas demah perut.
  2. Minum air rebusan halia selama sebulan.
Tips Lain :
  1. Pemakanan yang perlu diamalkan - cukup karbohidrat, protein, kalsium dan nutrium yang lengkap yang diperlukan oleh tubuh.
  2. Makan suppliment semulajadi yang dapat memberi himpunan kalsium, megnisium yang bantu mengelakkan masalah cramp. Bila sistem saraf dan otot dilindungi maka cramp pun berkurangan.
  3. Amalkan gaya hidup yang sihat.  
  4. Konsistent dalam pengambilan suppliment ini.
KESAN JANGKA PENDEK/ PANJANG JIKA DIBIARKAN

Salah satu punca terjadinya CYST adalah SENGGUGUT, susah untuk mendapatkan zuriat, peredaran darah yang kurang lancar akibat dek sakit sendi dan otot.



No comments:

Post a Comment