Sunday 25 May 2014

TERBARU ZINC COMPLEX SHAKLEE BEBAS GLUTEN

RM0.00 Shaklee : Pls be informed, we have an improved formula for Zinc Complex which is "Gluten Free" and it's available for sale now. TQ

Seronok bila dapat tau saban hari ada saja hasil penyelidikan yang dilakukan oleh Shaklee untuk memastikan produknya sentiasa yang terbaik dikhalangan yang terbaik . Kini formulasi Zinc Complex Shaklee telah diperbaharui iaitu BEBAS GLUTEN.

Zinc Complex Shaklee ni ramai yang cari tau sebab Zinc Complex ni banyak khasiatnya. Harga pun berpatutan dan tahan lama 1 botol.

Suka Zinc Complex Shaklee ni kerana khasiatnya yang membantu kesuburan, menyembuhkan luka, antibakteria dan masalah keguguran rambut.

Berbalik kepada BEBAS GLUTEN. Apa kah GLUTEN? 
Gluten merupakan protein elastik yang terkandung didalam kanji terutama gandum, barli dan sebagainya. Ia membantu mengekalkan ke anjalan dan memberi struktur licak kepada doh roti, biskut, pasta, breakfast cereal, mi dan semua jenis makanan yang diperbuat daripada tepung gandum.


DI MANAKAH GLUTEN DI DALAM RAMUAN ZINC COMPLEX SHAKLEE? 


Di dalam Zinc Complex Shaklee, formula yang diperbaharui adalah bebas GLUTEN yang mana sebelum ini seperti gambar di atas ia mengandungi "Roasted Barley Powder" (keredit kepada vitamin ibu cergas - gambar diatas).

BAHAYAKAH GLUTEN?

Gluten ni tidak lah membahayakan kesihatan. Tetapi bagi mereka yang menderita celiac disease (alergi terhadap protein glutine yang menyebab gangguan imuniti). Tanda-tanda alahan  ialah :
  • kembung perut
  • perut rasa tidak selesa
  • gangguan pencernaan / tidak kehadaman
  • mood tidak setabil
  • ruam pada kulit / gatal-gatal
  • batuk / sakit tekak
  • mata berair
Jangan risau, sebilangan kecil sahaja yang mempunyai alahan terhadap protein gluten ini. Jadi tidak ada sebab kenapa kita perlu menghindari makanan yang mengandungi protein gluten ini (roti, biskut, oat, barli dan seumpamanya). Shaklee mengambil LANGKAH SELAMAT untuk memastikan produk Zinc Complex Shaklee SESUAI UNTUK SEMUA PENGGUNANYA.



No comments:

Post a Comment