Tuesday 22 April 2014

SET KURUS SHAKLEE BERBAJET DAN KESANNYA

SET KURUS SHAKLEE BERBUJET 1
Kisah 1
Cuba kita imbas kembali zaman-zaman sekolah atau zaman-zaman menjadi pelajar. Apa yang pop up dalam ingatan kita? "Care free, nak buat apa pun boleh". Cerita hari ini nak berkongsi tentang seorang runner wanita time sekolah menengah yang kini berusia awal 30an.

Mementingkan kesihatan diri, beliau mengambil keputusan untuk consume set kurus shaklee berbajet. Beliau juga mengikut syarat-syarat yang telah saya kongsikan dalam entry sebelum ini. Selain daripada mengambil set kurus shaklee berbajet ini, beliau juga mengambil langkah-langkah untuk turun berat badan dengan sihat dan mencuri masa untuk berlari semula. Haa.. kalau dah "runner in blood" tu memang sampai bila pun tetap teruskan. Keep it up dear!

Bermula dengan mengambil Lecithin sehari 2 biji beliau mendapati Lecithin mampu memberi tenaga, membuang yang superb dan merasakan badan beliau ringan. Daripada berat 54kg beliau berjaya turun kepada 52.5kg.

Penurunan berat itu hanya dengan mengambil Lecithin 2 biji sehari, meal plan yang telah saya suggest, patuh kepada syarat-syarat dan langkah-langkah  untuk turun berat badan dengan sihat. Kemudian beliau ingin add on ESP kerana melalui pembacaan beliau mendapati ESP mempunyai banyak kelebihan. Mengikut advice intake yang saya berikan beliau pun consistent mengambilnya.
Namun setelah seminggu beliau merasakan nafsu makan meningkat dan bila timbang berat naik kembali 53.5kg.

Naik? Jangan risau. Memang ada yang mengambil supplemen naik berat. Kenapa? Sebab badan kita cukup nutrisi bila makan supplimen. Jangan risau dan jangan panik. Kita tukar intake ESP itu.

Setelah 5 hari daripada last saya consult beliau dan setelah ubah intake ESP alhamdulillah penurunan beratnya ketara. Beliau berasa kenyang bila minum ESP dan kurang nafsu makan. Now 50kg yoo!! Alhamdulillah.

Terima kasih kerana tidak berputus asa dan consistent. Serta masih tegar mengikut langkah-langkah untuk turun berat badan dengan sihat.

SET KURUS SHAKLEE BERBUJET 2


Kisah 2 
Seorang wanita di awal 30an mempunyai seorang anak berusia 2 tahun. Melalui pembacaan dan melalui penelitian kandungan produk, beliau mendapati shaklee merupakan vitamin semulajadi dan high quality. Oleh itu beliau mengambil keputusan untuk mencuba set kurus shaklee berbajet; Lecithin dan Herb-Lax.

Seperti kisah 1 beliau consisten dan mengikut nasihat yang telah saya berikan. Alhamdulillah seluar yang kini beliau pakai telah longgar dan sesi memunggah seluar lama bermula! Malah badan berasa ringan, mudah membuang dan bertenaga. Maklumlah balik keje nak uruskan rumah tangga dan melayan kerenah si kecil. Anak membesar makin aktif ibu pun kene cergas dan gerdas kan. Member dekat pejabat pun mula perasan perubahan beliau dan mula merisik khabar. "Shaklee? Dengan Shaklee ke? Macamana Shaklee works?" Jeng jeng jeng.. ramai bertanya ni dan ada juga menyimpan niat nak cuba dan memperoleh hasil seperti beliau bila makan set kurus shaklee berbujet ini.

Hampir dua bulan berlalu dan datanglah pula ESP menjadi perhatian beliau. Juga melalui pembacaan, ESP menjadi tarikan beliau. Oleh kerana Herb-Lax tahan 5 bulan dan dah alang-alang beliau nak re-order Lecithin order lah ESP sekali. Pertama kali minum ESP, mak aih boleh tahan juga ye ESP ni bila dibancuh dengan air kosong. Sesudu sudah memadai untuk segelas diminum pada waktu pagi. Kenyang dan beliau hanya makan kuih sedik sahaja untuk sarapan. Sampai tengahari masih berasa kenyang dan hanya menjamu lauk pauk sahaja dan pada malam hari pula sambil menyuap nasi kepada anak sah-sah ibu pun kene lah tolong makan juga. Namun, badan tetap maintain tidak berlaku kenaikan berat badan. Tak banyak pun ibu tolong makan kan. Hehe..

Selang beberapa hari kami berborak, beliau menceritakan kawan-kawan tegur kulit beliau nampak sihat dan makin cantik. Sekali lagi mereka bertanya dan sekali lagi jawapannya Shaklee. ESP Shaklee yang beliau add on. 2 in 1 kan! Untuk kurangkan berat badan dan untuk kulit. Alhamdulillah.. semoga peroleh kesihatan dariNya dan mencapai hajat makan produk Shaklee ini.

Terima kasih kerana berkongsi tentang produk Shaklee ini kepada rakan dipejabat. Alhamdulillah kini mereka juga mencuba produk Shaklee untuk kesihatan mereka.

SET KURUS SHAKLEE BERBAJET 3
Kisah 3
Wanita berkejaya yang risau tentang berat badan beliau dan tahap kesihatannya. Mendengar tentang produk ini melalui kawan diluar pejabat. Beliau ingin mencuba set kurus shaklee berbajet; Lecithin dan Herb-Lax.

Alhamdulillah kesan positive bagi diri beliau. Melalkukan kerja-kerja dipejabat dan banyak berjalan kaki daripada menaiki kenderaan awam beliau mendapati badan ringan, bertenaga dan berasa kenyang. Bab membuang juga lancar. rakan-rakan dipejabat juga turut menegur perubahan beliau. Dan rupanya mereka dipejabat pun makan produk Shaklee. Lucunya, depan mata ada je Shaklee tu cuma mungkin masing-masing dengan hal masing-masing sampai tidak bercerita tentang produk yang diambil sesama mereka.

Kisah 4
Lelaki bekerjaya memiliki impian untuk mempunyai badan yang macho. Menceritakan tentang masalah beliau untuk membuang dan mengawal pemakanan. Teringin mengurangkan berat badan dengan pil. Oleh itu; Herb-Lax dan Lecithin jawapannya.

Alhamdulillah, setiap hari membuang. No more masalah membuang. Positive respond betul Herb-Lax kepada beliau. Lecithin pula buat beliau merasa kenyang dan bertenaga seharian. Namun, selalu saya mengingatkan beliau untuk jaga pemakanan nanti sia-sia sahaja. Beliau juga sangat consistent melabuhkan hari dengan ke gym. Baguskan! Nak kan badan macho kene work out juga.

Setelah 5 bulan dan botol pertama Herb-Lax beliau habis, beliau tetap sambung mengambil 2 item set kurus shaklee berbajet ini. Dalam 5 bulan tu baru 3 kali beli Lecithin.

Setiap individu menpunyai reaksi berbeza terhadap supplimen yang mereka makan. Ada yang cepat hasilnya dan ada yang lambat hasilnya. Semuanya terpulang kepada individu tersebut. Tepuk dada tanya selera, kita yang lebih mengenali diri kita sendiri. Apa kita mahu bila kita telah melabur membeli set kurus shaklee ini? 

Untuk makluman Lecithin mempunyai 180 biji manakala ESP mampu menampung suggested intake selama 2 bulan. Manakala Herb-Lax untuk 5 bulan.




No comments:

Post a Comment