Wednesday 30 April 2014

MIGRAIN OH MIGRAIN KERANA SHAKLEE?

Aduiii sakitnye kepala!! Tak boleh fokus. Tak boleh buat keje. Serba tak kene. Menyucuk-nyucuk berdenyut kepala ni. MIGRAIN OH MIGRAIN kerana SHAKLEE?!!
Migrain kerana Shaklee?
  • TIDAK - sebab tak cukup tidur atau tidur yang tidak teratur
  • TIDAK - sebab pemakanan tidak seimbang 
  • TIDAK - sebab perubahan cuaca (matahari yang terlampau panas dan pendedahan kepada cahaya lampu direct yang terang}
  • TIDAK - sebab bunyi atau bau yang terlalu kuat
  • TIDAK - sebab menonton tv atau menghadap skrin komputer terlalu lama
  • TIDAK - sebab tekanan emosi atau stress
  • TIDAK - sebab ketidak keseimbangan hormon bagi wanita ketika datang haid
Wanita merupakan individu yang mempunyai kecenderungan tinggi menghidap migrain berbanding dengan lelaki. Ia biasanya berlaku sebelum haid atau selepas monopos. Hormon? Tidak menjadi kepastian 100% cumanya pakar kesihatan mengatakan ia terjadi berpunca dari salur darah di dalam kepala yang mengembang dan kemudian menguncup secara mengejut.

Apabila migrain menyerang maka kebiasaannya kita menelan ubat untuk tahan sakit. Bagi mereka yang teruk mengalami migrain, mereka diberi ubat tahan sakit dos tinggi. 

Maka disyorkan agar mencuba vitamin natural ini untuk mengawal migrain. Kenapa? Kerana vimain Shaklee ini dibuat daripada bahan semulajadi yang membekalkan nutrisi seimbang. Walhal pengambilan ubat (dadah) secara berlebihan dan jangkamasa panjang akan memudaratkan kesihatan badan.

Vitamin Shaklee untuk Migrain 

Ostematrix - sumber kalsium untuk saraf bekerja dengan lebih baik. Ia dapat bertindak sebagai transmisi impuls saraf kepada otak.
B- Complex - Mengawal fungsi saraf - bersifat anti-stress - membantu pengaliran darah. Vitamin B yang lengkap dalam produk ini bukan sahaja membantu mengurangkan risiko migrain malah iya membantu untuk penyakit depresi dan kemurungan.

Cuba mengenali punca migrain yang anda alami. Sekiranya disebabkan pemakanan maka jaga lah pemakanan anda dan tingkatkanlah gaya hidup sihat. Pertimbagkanlah untuk mencuba produk ini untuk memiliki kesihatan yang lebih baik.

Migrain Kerana Shaklee?

YA - Sebab bila beli vitamin itu tidak dimakan dengan konsistent dan berhenti setengah jalan. Elakkanlah menjadi sedemikian kerana kita semestinya menginginkan aktiviti seharian kita berjalan dengan lancar. Maka usahalah dengan mengambil vitamin shaklee ini dan niatkan dalam hati semoga kesihatan yang lebih baik diberikan olehNya. 


 

No comments:

Post a Comment