Sunday 6 April 2014

SET KURUS SHAKLEE JOM SIHAT

Saban hari kita lihat banyak product yang tumbuh bagaikan cendawan. Macam-macam jenama, tag line, iklan dan harga kita lihat dipasaran. Tapi tahu kah kita bahawasanya setiap produk harus mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia. Bukan senang nak dapat kelulusan ni. Segala isi kandungan dalam produk tu mereka periksa. Bila peniaga main jual je tanpa kelulusan KKM mula lah pengguna keracunan atau pengguna dapat kesan nagative disebabkan oleh bahan yang terkandung dalam produk tersebut. Malahan isu halal juga dititik beratkan bagi kita umat Islam. Oleh itu disarankan jangan hanya melihat kepada harga murah tetapi dua poin ini diabaikan. Diri sendiri yang susah dikemudian hari. 

Anda nak sihat , vogue dan bertenaga sepanjang hari ? Jom sihat dan cuba set kurus Shaklee.

Sebelum itu apa yang anda perlu lakukan, anda perlu mengetahui diri anda sendiri. Badan anda naik sebab apa? Penuh dengan lemak? Banyak air? Penuh dengan toksin? Metabolisma tinggi atau rendah? 

Jom lihat set kurus Shaklee sediakan. Penurunan berat badan secara sihat dan selamat.  Ramai yang sudah cuba dan merasai perbezaannya dengan formula 3B.


BADAN SIHAT KURANG BERAT BADAN DAN BERTENAGA

Langkah Pertama : BUANG  (HERB-LAX / ALFLAFA)

Buang atau dikenali dengan DETOX. Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Diingatkan kunci utama untuk kurang berat adalah DETOX terlebih dahulu.

Bagi ibu yang menyusu saya TIDAK menggalkkan mereka mengambil HERB-LAX kerana takut memberi kesan cirit-birit kepada anak. Alfalfa pula TIDAK boleh diambil bagi pesakit SLE.

Langkah Kedua : BAKAR (LECITHIN / OMEGA GUARD)

Bakar atau dikenali dengan PROSES MEMECAH LEMAK. Produk ini dapat membantu melarutkan lemak dan kolestrol dalam makanan untuk mudah disingkirkan dari badan, Ianya juga bantu merendahkan paras kolestrol dan sekaligus mengurangkan kesan buruk yang wujud daripada masalah kolestrol.
Walau apa juga jenama supplemen yang anda makan untuk kurang berat anda haruslah menjaga pemakanan seharian anda, jangan makan sesuka hati. Kena kurangkan lemak dan minyak , rajin bersenam dan banyakkan minum air. Sekurang-kurangnya 3L sehari. 

 Langkah Ketiga : BINA (CHINCH SHAKE / ESP)

Bina dengan ayat lengkapnya BINA OTOT DENGAN PROTIN merupakan langkah terakhir. Protein sangat diperlukan untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sebanyak 35%. 

Kenapa perlu mengambil protein? Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, menggelebeh, lembik dan kusam. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan,pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Cth makanan yg kaya protein kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu(susu,keju,yogurt), kekacang, avokado, ayam, tahu. 

Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada CHINCH SHAKE atau jika anda ibu yang menyusukan anak, ESP (ESP juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan dan mencantikkan kulit).

Produk tertera bukanlah untuk anda memiliki kesemuanya sekali gus. Sekiranya anda menghubungi saya, saya akan padankan produk mengikut kepererluan badan anda dan bajet yang anda ada. Tidak semua individu perlu mengambil set kurus shaklee yang sama. Oleh itu, pilihlah pengedar shaklee yang dapat mencadangkan produk yang sesuai dan cara pemakanannya akan diberikan nanti. 

KENAPA SET KURUS SHAKLEE? KERANA SEMUANYA BAHAN NATURAL, KELULUSAN KKM DAN SEMESTINYA HALAL. 

Perhatian!
Entri ini untuk ANDA YANG VERY-VERY SERIUS NAK BERDIET DENGAN PRODUK SHAKLEE! INGAT bila ambil set kurus shaklee ini bukan bermakna kita tidak makan atau suka hati makan berlebihan, tapi kita kawal pemakanan kita kalau nak result. Saya tidak menjanjikan bulan dan bintang "turun 30kg dalam sebulan", result bergantung kepada individu yang sirius, disiplin makan product-product ini, willing exercise setiap hari dlm 30 min sehari (eg : lompat tali skipping, main kejar-kejar dengan anak). Ikut dengan disiplin apa yang saya nasihatkan.. InsyaAllah Kejayaan turun berat MENJADI MILIK ANDA!!





















 
 




No comments:

Post a Comment