Saturday 6 September 2014

SET SHAKLEE - KURUS SATU MALAYSIA (K1M)

CARA MENURUNKAN BERAT BADAN DENGAN SEMULAJADI

Ala.. puasa sebulan baju lama boleh pakai. Tapi bila dah beraya adoi naik balik! Jangan risau jangan stress stress Set Kurus Shaklee sedia membantu menurunkan berat badan dengan semulajadi. Hanya ikut konsep dibawah untuk mengetahui aturan Set Kurus Shaklee. Ramai yang sudah mencuba dan merasai perbezaannya.

Ikut 3 Konsep Utama - BUANG + BAKAR + BINA

1. BUANG
    Produk set kurus shaklee : ALFALFA SHAKLEE / HERB LAX
    Fungsi : Membuang lemak, toksin dalam badan

LANGKAH 1 : SET KURUS SHAKLEE


2. BAKAR
    Produk set kurus shaklee : LECITHIN / OMEGA GUARD
    Fungsi : Bertindak sebagai pemecah dan pembakar lemak dan kolestrol

LANGKAH 2 : SET KURUS SHAKLEE


3. BINA
    Produk set kurus shaklee : CINCH / SOYA PROTEIN ESP SHAKLEE
    Fungsi : Membina otot, mengelakkan kulit menggelebeh

LANGKAH 3 : SET KURUS SHAKLEE


CARA MENGURUSKAN BADAN

Berikut merupakan langkah utama yang diperlukan untuk menguruskan badan atau menurunkan berat badan.

 LANGKAH 1 : BUANG - DETOX

Permulaan seseorang itu harus melalui proses detox dimana proses ini bertujuan membersihkan usus. Usus adalah tempat segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikelurkan melalui pembuangan air besar. Selepas usus kita dibersihkan maka badan kita dengan mudahnya menyerap nutrisi secara total.

Alfalfa Shaklee ke Herb Lax? Alfalfa Shaklee bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit, bukan pesakit SLE. Herb Lax pula sesuai bagi mereka yang mengalami masalah sembelit. Bagi ibu yang menyusu, saya TIDAK menggalakkan mengambil Herb Lax kerana bimbang akan memberi kesan cirit kepada anak. Namun bagi ibu yang menyusu yang mengambil Alfalfa Shaklee sebagai detox ibu ini juga mempunyai kelebihan dimana Alfalfa Shaklee membantu membanyakkan susu.

LANGKAH 2 : BAKAR - MEMECAHKAN LEMAK

Pengambilan Lecithin atau Omega adalah bagi proses memecahkan lemak. Lecithin akan menyebabkan lemak terapung di dalam darah agar mencegah lemak daripada melekat didinding membran. Macamana konsistent pengambilan vitamin untuk kuruskan badan kita kena ingat MENJAGA PEMAKANAN adalah penting. Haruslah kurangkan makanan yang berlemak dan berminyak, rajin bersenam dan banyakkan minum air (sekurangnya 3liter sehari).

LANGKAH 3 : BINA - MEMBINA OTOT DENGAN PROTEIN 

Kenapa? Otot merupakan metabolisma. Pada kebanyakan diet kita akan kehilangan lemak dan otot. Apabila kita kehilangan lemak atau otot, kita kehilangan keupayaan untuk membakar lemak dan merendahkan kadar metabolisma badan. Protein dapat membakar kalori sehingga 35% menurut kajian. Oleh itu apabila lemak telah diuraikan daripada badan kita maka otot diperlukan untuk mengisi ruang-ruang kosong. Tidaklah kulit kita kelihatan menggelebeh, kusam dan tidak bermaya.

Cinch Shaklee merupakan protein terbaik sekiranya anda bukan ibu yang menyusukan anak. Tapi bagi ibu yang menyusukan anak, anda boleh gantikan dengan mengambil ESP Shaklee atau MealShakes Shaklee. (ESP Shaklee membantu penghasilan susu).

TESTIMONI SET KURUS SHAKLEE 

TESTIMONI SET KURUS SHAKLEE


Ramai yang telah mencuba Set Kurus Shaklee, anda boleh klik di himpunan testimoni set kurus shaklee 


No comments:

Post a Comment