Friday 5 September 2014

SAKIT SENDI TIDAK MENGENAL USIA - MEMBENDUNG DAN ATASINYA

SAKIT SENDI
Apabila sakit sendi menyerang ada yang mengatakan "aku ni dah tua". Jangan berfikiran sebegitu kerana sakit sendi tidak mengenal usia. Kebiasaannya sakit sendi akan berasa dibahagian pinggang, lutut, bahu ataupun bahagian belakang. Seorang kenalan telah mengalami sakit sendi dimana sakit bahagian belakang sejak usia 13 tahun. Teringat ketika itu kami bertanya kepada dia kenapa kamu mengambil barang dilantai dengan cara mencangkung dan mengankat barang? Cuba fikir, kebiasaannya kita amek barang di lantai macamana? Membongkokkan badan dan capai barang di lantai kan?

SEBAB SAKIT SENDI
Kadangkala benda yang kecil itu yang kita mengambil mudah. Itu jugalah yang kita kata kan "tak ada apa-apa" haa nanti lama-lama dah teruk sendiri yang susah. Oleh itu rawatlah sakit sendi dari peringkat awal dan jaga posture kita. Kalau kene pakai pengampu "sling" pakai lah supaya kurangkan tekanan dan sakit sendi.

Tapi jangan lah sampai mengharapkan ubat tahan sakit sebagai langkah mengubat sakit sendi. Ia mungkin berkesan namun bagi jangkamasa panjang ia tidak elok untuk kita. Maka bolehlah bertukar kepada vitamin semulajadi yang di sediakan oleh Shaklee bagi mengurangkan sakit sendi.

SET SAKIT SENDI SHAKLEE

Mengandungi 3 jenis vitamin Shaklee yang dapat membantu anda mengurangkan sakit sendi. Merupakan vitamin semulajadi yang telah melalui saringan ujian klinikal adalah disarankan untuk anda, keluarga anda dan kenalan anda mencubanya.






No comments:

Post a Comment